čtvrtek 25. července 2013

Sádhu-sanga kurz 2013

15.-20.7. 2013, farma Krišnův dvůr
 
   Když jsem dostala nabídku zúčastnit se Sádhu-sanga kurzu na farmě Krišnův dvůr, bez váhání jsem ji přijala.

   Odjížděla jsem s očekáváním, že získám novou inspiraci a odhodlání pro duchovní cestu, na kterou jsem se vydala.

   Sádhu-sanga je jedním z pěti základních aspektů oddané služby a znamená sdružování se s oddanými. Na týdenním kurzu, který byl určen pro matádží (ženy), se nás sešlo sedm. Po celou dobu jsme od oddaných z farmy dostávali spoustu péče a pozornosti. Vedoucí farmy, Varnašráma dás, dával ranní lekce plné inspirace a osobních realizací a zkušeností, jeho manželka Padmamukhí dd. nám ochotně odpovídala na otázky zaměřené především na ženská témata (od rodinných a manželských vztahů, přes vaření, po ryze praktické záležitosti v praktikování vědomí Kršny). Nitya a její manžel Madhumangal dás nás učili tančit na harinámy, kterých jsme se celý týden účastnili; nejprve jsme jezdili „trénovat“ do Benešova a v pátek jsme se připojili k pražskému harinámovému průvodu, což byl pro mě osobně obrovský zážitek spojený s definitivním uvědoměním, že „sem patřím“.

   Během pobytu na Krišnově dvoře jsme se samozřejmě účastnili stálých programů a vykonávali službu, která byla potřeba, například jsme se naučili sloužit prasádam (tj. jídlo zbavené karmy) – ať už hostům, kteří na farmu přijeli, nebo farmářům, kteří se jinak starali o nás, takže jsme měli možnost zažít krásné výměny a pocítit radost z nezištné služby.

   Za ten týden jsem udělala několik prvních krůčků; poprvé jsem předzpívávala Sandhya-árati a Mangala-árati, poprvé jsem držela v ruce kartály, poprvé jsem opakovala při ranní lekci verš ze Šrímad-Bhágavatamu, poprvé jsem tančila v harinámovém průvodu, poprvé jsem sloužila prasádam…jednou na to budu vzpomínat s úsměvem, ale nyní to pro mě byly velké věci.

   Kromě již zmíněných oddaných patří náš dík Šyáma-gaurí dd. a Bradžarání dd. za jejich vedení a podporu a samozřejmě také všem farmářům, protože každý z nich přispěl k tomu, že jsme odjížděli s větší chutí a inspirací do praktikování vědomí Krišny.


------
napsala: bhaktin Zuzka